Tego fani Maka się nie spodziewali – kultowe smaki wracają, a z nimi prawdziwa podróż do czasów Gadu-Gadu, boysbandów i pierwszych telefonów z klapką. McDonald’s od 10 września 2025 r. odświeżył swoje menu i wizerunek, serwując klientom retro hity z lat 2000. Na liście m.in. Filet-O-Fish, Big Tasty Bacon, McBites i legendarne sosy.
Start kampanii: 10 września 2025
W ramach akcji "Ikony lat 2000", McDonald’s nie tylko przywraca zapomniane smaki, ale też całkowicie zmienia wizualną identyfikację lokali. Gradienty, pikselowe czcionki i stylizowane alerty przypominają o czasach, kiedy na Windowsie 98 uruchamialiśmy Internet przez modem.
Zmieniły się:
-
menu w aplikacji,
-
opakowania produktów,
-
ekrany w lokalach,
-
komunikaty wizualne i styl retro.
Filet-O-Fish znów dostępny po 5 latach przerwy
Po raz ostatni polscy klienci mogli zamówić Filet-O-Fish w 2020 roku. Teraz, po pięcioletniej przerwie, ten jedyny rybny burger w ofercie wraca do regularnej sprzedaży – przynajmniej na chwilę.
Kanapka zawiera:
-
filet z mintaja w chrupiącej panierce,
-
plaster sera cheddar,
-
sos tatarski,
-
puszystą bułkę.
Dostępna jest w lokalu, przez McDelivery i drive-thru.
Co jeszcze wróciło do menu?
Filet-O-Fish to tylko część większej retro ofensywy. Od 10 września w McDonald's można ponownie zamówić:
-
Big Tasty® Bacon – kultowy burger z dużą wołowiną i charakterystycznym sosem,
-
Chicken McBites® – kąski z kurczaka w złocistej panierce,
-
Sosy Blue Cheese i Musztardowy – dostępne także w zestawach,
-
Desery Lodowe Marzenie – czekoladowe, karmelowe lub truskawkowe, tylko w aplikacji.
Ile kosztują retro produkty?
Ceny Filet-O-Fish w 2025 roku:
-
kanapka solo – 15 zł,
-
zestaw standardowy – 23 zł,
-
zestaw powiększony – 26 zł.
Pozostałe pozycje również wracają w przystępnych cenach, dostępnych w całej Polsce – niezależnie od lokalizacji.
Tylko do 21 października (lub do wyczerpania zapasów)
McDonald’s oficjalnie zapowiada, że retro oferta nie pozostanie w menu na stałe. Wszystkie kultowe produkty będą dostępne tylko do 21 października 2025 roku, lub do wyczerpania zapasów. To oznacza, że jeśli chcesz wrócić do smaków sprzed lat, lepiej się pospiesz – jak przy zestawie Maty czy burgerze Drwala, mogą zniknąć szybciej, niż się spodziewasz.
Retro marketing, który trafia w punkt
Nowa kampania to nie tylko powrót smaku, ale także przemyślana strategia oparta na nostalgia marketingu. Skierowana do pokolenia, które dorastało w latach 90. i 2000., wykorzystuje emocje, wspomnienia i wizualne skojarzenia z młodością.
„Zadbaliśmy o to, aby fani Maka mogli doświadczyć magii lat 2000. Nie tylko przez smaki, ale również przez retro estetykę i atmosferę, którą oddają nasze spoty i lokalne zmiany” – mówi Anna Tryfon, Brand Managerka McDonald’s Polska.